Etika_ Húsvét

Kedves Gyerekek!


Húsvét közeledtével, ma erről a szép ünnepről olvashattok!

Kívánok mindannyiótoknak nagyon szép ünnepet!

Szeretettel: Betti néni



Húsvét ünnepe közeledik.

Ebben az évben Húsvét vasárnap április 4. napjára esik. Másnap pedig Húsvét hétfő van.

A vallásos emberek ezen a napon Jézus Krisztus feltámadását ünneplik. De számos olyan népszokás, hagyomány is él a húsvéthoz kapcsolódóan, amely a nem vallásos családokban is fontos szertartássá teszi az ünnepre készülődést, és magát az ünnepet is.
A gyerekek számára ez az időszak talán azért is várt és szeretett, mert egy hosszabb hétvégére - szerencsés években egyúttal szép időben - együtt van a család, hiszen ez is egy családi ünnep.

Sajnos ebben az évben sem úgy alakul a húsvét, ahogy természetes lenne, hiszen sokan közülünk nem tudunk elutazni azokhoz a szeretteinkhez, akik távolabb élnek tőlünk.

Nem kell azonban elkeseredni, mert sok dolgot meg tudunk tenni azért, hogy mégis széppé tegyük ezeket a napokat!

Mit tehetünk például?

  • elolvassuk az ünnep történetét
  • tojást festünk
  • fészket készítünk közösen az ajándékoknak
  • megkeressük az ajándékokat, és együtt örülünk azoknak
  • eszünk egy finom ebédet húsvéti ételekből
  • hétfőn a fiúk meglocsolják a család hölgy tagjait
  • mesét olvasunk, filmet nézünk, játszunk egy jót közösen



·       Húsvét rövid története:
A keresztény egyházakban a húsvét Krisztus feltámadásának ünnepe, a megváltás, amelynek beteljesedése Krisztus feltámadása, a keresztény örömhír legfontosabb üzenete. A húsvétot a negyvennapos nagyböjt előzi meg, melyet Jézus ugyanennyi napig tartó böjtölésének és kínszenvedésének emlékére, hamvazószerdától húsvét vasárnapig tartottak meg. A húsvét a keresztény világ egyik legnagyobb ünnepe. Jézus feltámadását ünneplik mindenhol a templomokban. A történet szerint két nappal előtte, pénteken feszítették keresztre őt a római katonák. A családja eltemette, zsidó szokás szerint egy barlangot ásva a domboldalba az Olajfák Hegyén és egy nagy, nehéz kővel takarták be a sírt. Lévén, hogy másnap szombat volt és olyankor a tízparancsolat szerint pihenni kell, a családja és a tanítványai csak vasárnap mentek ki megint a sírhoz. De mit találtak ott...!? Üres volt a gödör! Egy angyal állt mellette és azt mondta a gyászolóknak: "Nincs már itt, mert feltámadt!"



Húsvét ünnepének dátuma évről évre változik. Akkor vajon hogyan tudják, mikor kell ünnepelni? Pedig ezt te magad is kiszámolhatod úgy, hogy megfigyeled mikor van az első telihold március 21 után, és akkor az utána következő első vasárnap lesz a húsvét.

Tojásfestés




Ha ügyes vagy, neked is ilyen szépen sikerülhetnek:










Húsvétkor finom ételek kerülnek az asztalra: sonka, fonott kalács, főtt tojás.










Húsvéti fészek készítése, ajándék megkeresése
  









Húsvéti locsolkodás

Húsvét hétfőn már korán reggel elindultak az apák fiú gyermekükkel locsolkodni.
Régen, vödörrel húztak jó hideg vizet a kútból, és azzal öntötték jól nyakon a lányokat:



Ma már ennél jóval szelídebb a locsolás, hiszen kölnit, parfümöt használnak a fiúk a lányok nagy örömére!



A fiúk locsolóverssel kedveskednek a lányoknak, akik pedig festett színes tojásokkal köszönik meg a fiúknak, hogy idén sem felejtkeztek meg róluk.

Bár ebben az évben csak anyukátokat, vagy lánytestvéreteket, esetleg a nagymamátokat tudjátok meglocsolni, azért Itt van néhány locsolóvers:

Ákom-bákom berkenye
szagos húsvét reggele,
Leöntjük a virágot,
visszük már a kalácsot.

Tündérországból jöttem én,
Tündérországból gyöngyharmatot
hoztam én.
Tündérország gyöngyharmatja
szálljon a fejedre,
Piros tojás, hímes tojás,
ugorj a zsebembe!

Azért, amiért kicsi vagyok,
Verset mondok, mint a nagyok.
Mondókámat megtanultam,
Locsolómat is elhoztam.
Azért, mert én kicsi vagyok,
Piros tojást én is kapok.

Ide figyelj nyuszi pajtás
jöjj be hozzánk egy kicsit,
nyújtsd ide a tapsi füled
súgok bele valamit.
Közeledik húsvét napja,
el ne felejtsd kedvesem, hogy
a piros cukor tojást nagyon,
nagyon szeretem.

Húsvét napján korán keltem,
Ünneplőbe felöltöztem.
Rózsvízzel elindultam,
E kis házba bekopogtam.
Üdvözlöm a ház lakóit,
Keresek egy kis leányt itt.
Rózsvízzel locsolkodom,
Piros tojást elfogadom!

Én még kicsike vagyok,
Többet nem mondhatok,
Azt kívánja szívem, szám,
Legyetek boldogok.

Végül nézd meg a következő videót!



Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Etika-Népek egymás mellett